Triggerpoint massage

Een triggerpoint is een “knoop“ in een spier. Door een lokale verkramping als gevolg van een gebrekkige doorbloeding of tekort aan zuurstof ontstaan er gevoelige plekken. Een triggerpoint of spierknoop voelt als een pijnlijke bobbel of streng in de spier. Wanneer je er op drukt voel je de pijn uitstralen. Triggerpoints ontstaan meestal door stress, overbelasting, slechte houding of een ongeluk/ val.

Met een triggerpoint massage zorgen we er voor dat de gevoelige plekken weer een betere doorbloeding krijgen. Zodat er weer zuurstof bij kan komen waardoor de flexibiliteit weer in de spier terugkeert. Hierdoor verminderen de pijnklachten en is de spier weer normaal belastbaar. Per geval wordt er bekeken hoeveel behandelingen er nodig zijn.

Triggerpoint massage zorgt voor ontspanning in de spieren door doorbloeding te stimuleren.

Spierknopen

Triggerpoints of spierknopen zijn pijnlijke verhardingen in de spieren die niet meer ontspannen. Een triggerpoint of spierknoop is dus een continue contractietoestand of verkramping van een gedeelte van een spier.

Klachten

Een triggerpoint kan de beweging van de spier belemmeren. Een triggerpoint of spierknoop kan bewegingsbeperkingen, stijfheid, krachtverlies en pijnklachten veroorzaken.

Duur van de triggerpoint massage

Een totale behandeling duurt een uur waarvan het masseren ongeveer 40 minuten beslaat.

Duur: 30 minuten | Prijs: 30 euro
Duur: 40 minuten | Prijs: 40 euro
Duur: 60 minuten | Prijs: 60 euro

Maak een afspraak

Toe aan een triggerpoint massage? Maak direct een afspraak met een masseur in Apeldoorn of Barneveld.